Positief besluit nieuwe stadhuis

dinsdag 19 november 2013
Het stadhuisdossier loopt al ruim 8 jaar in deze vorm. Vaststellingen zijn geweest van locatie, sloop en nieuwbouw, financieringsvormen zijn langsgekomen en weer afgewezen. Na Inspraakprocedures en variantenstudies is dan eindelijk “de kogel door de kerk”. De uitkomst van de burgerparticipatie laat geen andere interpretatie toe als volledige nieuwbouw 85% van de stemmers voor variant 1. Maar dat is voor veel politieke partijen niet genoeg. Nu de uitkomst anders blijkt dan het gedroomde, zijn 7000 stemmers ineens niet representatief meer! Het is maar hoe het in je straatje past. Wij als D66 zijn blij met de uitkomst van de participatie en dat we nu eindelijk een grote stap voorwaarts kunnen zetten in het opknappen van het Stationsplein en het stationsgebied, de efficiënte huisvesting voor de ambtenaren van deze gemeente, goede parkeervoorzieningen en een prima infrastructuur die auto’s, fietsers, voetgangers en treinreizigers prima bediend.
Gepubliceerd op 30-11-2013 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018