zaterdag 14 februari 2015

Dierenambulance in het Valentijnszonnetje

Zoals al vele jaren gebruikelijk is, verrassen wij ook dit jaar weer een groep vrijwilligers met heerlijke vlaai op Valentijnsdag. Deze keer werden de kanjers van de Dierenambulance Den Helder in het Valentijnszonnetje gezet. Hans Verhoef en Frans Klut brachten stipt om 10:00 uur de Valentijnstaarten die enthousiast in ontvangst werden genomen en gelijk met een lekker bakje koffie verorberd.

De vrijwilligers van de dierenambulance die al 30 jaar hun werk vrijwel geruisloos doen, zouden moeten worden gezien als een belangrijk onderdeel van het gemeentelijk milieu- en dierenwelzijnsbeleid en een belangrijke factor in de hygiëne keten voor de openbare ruimte.  Op dit moment zit de dierenambulance  achteraf in een portakabin op het terrein van Vepa Bins.  Zij hebben al lange tijd een wens om te verhuizen naar de Helderse vallei.  Mede door ook de educatieve activiteiten en de vele raakvlakken met de natuur zou dit een ideale koppeling zijn.

Door de bescheiden opstelling van de organisatie, die uitsluitend door sponsors in het leven wordt gehouden, is het soms moeilijk om sponsors te krijgen. Wij kunnen ons afvragen hoe de stad er uit zou zien zonder de Dierenambulance. Wellicht voor u een reden om u aan te melden als vrijwilliger of sponsor?

Fijne Valentijn!

150214001 Valentijns acie Dierenambulance