donderdag 6 maart 2014

D66 wil het opknappen van de gevels nog meer stimuleren

Er is al veel geld beschikbaar voor het opknappen  van de Keizerstraat. Voor gevelverbetering in deze straat heeft Zeestad 250.000 euro beschikbaar en ook Woningstichting geeft 250.000 euro. Met dit bedrag kunnen tien panden worden opgeknapt.
Eigenaren kunnen met eigen inbreng van 25.000 euro hun gevel laten opknappen voor 75.000 euro. Architectenbureau West 8 heeft voor alle ondernemers al gratis ontwerpen voor hun gevel op de plank liggen. Op dit moment maken nog veel te weinig eigenaren gebruik van deze mogelijkheid, weet D66. Lijsttrekker Lolke Kuipers: “Hoe fraai het kan uitpakken is te bewonderen bij De Tuinen – de oude subsidieregeling – en recent bij het prachtige pand van Bruna. D66 wil het opknappen van de gevels nog meer stimuleren door aan Helderse eigenaren extra subsidie te verstrekken. De hoogte van het extra bedrag wordt wat ons betreft besproken bij de college-onderhandelingen. Als het plan lukt, zullen daar ook degenen van profiteren die hun gevel al hebben opgeknapt.”