woensdag 12 februari 2014

Het stadhuis en het selectief geheugen.

Het besluit om een stadhuis op de stationslocatie te bouwen is al geruime tijd geleden genomen, notabene met instemming van de volledige PvdA fractie.
Maar nu de verkiezingen in het verschiet liggen menen een aantal partijen, door mee te gaan met een klein aantal tegenstanders van het stadhuis, zich te moeten profileren als het geweten van Den Helder.

Een aantal omwonenden van de locatie waar het nieuwe stadhuis moet komen, maken bezwaar tegen de bouw van het stadhuis op de sationslocatie, een aantal van deze bezwaren zijn steekhoudend en verdienen de aandacht en moeten besproken worden. Maar er zijn ook een groot aantal oneigenlijke bezwaren en die worden nu door de oppositie gebruikt om zich te profileren voor de verkiezingen. Sterker nog de oppositiepartijen weten exact hoe de besluitvorming heeft plaatsgevonden, hoe de financiering eruit ziet en weten exact wat de rol van Zeestad is, maar om stemmen te trekken dit schijbaar even vergeten.

D66 is vaak oppositiepartij geweest, maar is nooit ” tegenpartij” geweest.
D66 heeft in de afgelopen raadsperioden bewezen altijd mee te kunnen stemmen met goede initiatieven, ongeacht welke partij dit initiatief inbracht.
D66 neemt haar kiezers, de inwoners van Den Helder en de nodige ontwikkeling van Den Helder serieus, zowel voor als na de verkiezingen. Wanneer D66 met een besluit instemt dan doet zij dit weloverwogen en overziet de consequenties, het is daarom dat D66 een partij is waarop men kan bouwen en die een langere termijn visie voor Den Helder heeft.

Er is maar ėėn Stadspartij voor Den Helder en dat is D66.