donderdag 14 februari 2013

De valentijnstaart 2013 gaat naar …..

De Weekendschool kent vele bewonderaars. Eigenlijk houdt iedereen van de school die kinderen extra bagage meegeeft. Vrijwillige leerkrachten leggen er hun ziel en zaligheid in. Niet gek dat Valentijn die enthousiastelingen op taart trakteerde.

D66 Den Helder zat achter de Valentijnsactie. Deze partij deelt, net als de VVD, jaarlijks Valentijn-zonnetjes uit aan mensen en verenigingen die het verdienen. "Wat ons betreft zijn het dit jaar de vrijwilligers van de Weekendschool", licht D66-veteraan Frans Klut toe. "Kanjers die elk weekend met veel enthousiasme en inzet hun vrije tijd er aan geven om met een aantal kinderen activiteiten te

ondernemen."

Prikkelen
De Weekendschool is actief in het Koninklijk Instituut voor de Marine. Belangrijkste doel van de school is het prikkelen van nieuwsgierigheid en talenten door uitdagende en leerzame activiteiten te ondernemen. Wat de kinderen meer zelfvertrouwen en kansen in het reguliere onderwijs moet geven. Klut: "De inzet van de vrijwilligers die de kinderen begeleiden is hartverwarmend en een teken dat er in Den Helder een hart voor kinderen in een moeilijke situatie is."

Op de foto zittend van links naar rechts: Ingrid van Maurik, Martine Staal en Melissa Michaelis. Staand van links af Liset Visser, Hanna Broersen, Lily van Dorst, Manon Nienkemper, Frans Klut, Sherilynn Angel, Chris Roos en Mitchel Michaelis.