dinsdag 14 februari 2012

Valentijnsactie 2012 D66 Den Helder bij dierentehuis het Schuthok

Dierentehuis 't Schuthok is zowel een asiel als pension voor honden en katten (en konijnen). In het asiel worden zwerf- en afstandsdieren opgevangen. In het pension betreft het de opvang tijdens vakantie van de eigenaar. Maar ook andere vormen van tijdelijke opvang komen voor, zoals bijvoorbeeld bij ziekte van de eigenaar.

Dierentehuis 't Schuthok vangt sinds 25 januari 1978 jaarlijks ruim 450 dak- en thuisloze honden, katten en konijnen op en helpt ze aan een nieuw baasje.

Hierbij zijn de vrijwilligers  zeer belangrijk voor dit dierentehuis.  Zonder deze mensen kan het dagelijks terugkerende werk en de verzorging van alle dieren niet op een goede manier worden volbracht. Vrijwilligers zijn de ruggegraat van de samenleving want zonder vrijwilligers zouden vele initiatieven niet van de grond komen.

Daarom zijn dit jaar de vrijwilligers van 't Schuthok op 14 februari in het D66 Valentijnszonnetje gezet onder het genot van koffie en taart.

Dit is een jaarlijks terugkomende blijk van waardering die als jarenlange traditie door D66 in ere wordt gehouden.